KÖPVILLKOR

 

Alla varor på vår hemsida anges med pris inklusive moms.

För att handla på uropenn.se behöver du vara minst 18 år gammal. Om du är under 18 år måste du ha målsmans, d.v.s. förälders, tillstånd. Sådant tillstånd kan ges genom att en förälder skickar sitt uttryckliga tillstånd till oss med e-post. 
Vi levererar endast inom Sverige.

Ur&Penn reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på vår vår hemsida exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktigt lagersaldo samt felaktiga priser. Ur&Penn har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som Du har beställt så kommer Ur&Penn naturligtvis att meddela dig om detta och invänta ditt godkännande av det korrigerade priset innan Ur&Penn fortsätter med beställningen.


1. ÅNGERRÄTT

Du har enligt lagen om distanshandel rätt till 14 dagars ångerrätt när du handlar online.

Utöver den lagstadgade ångerrätten får du som handlar på uropenn.se 30 dagars öppet köp från det att du tagit emot varan. Om du vill nyttja ångerrätten eller öppet köp kan du skicka ett mail inom tidsfristen till vår kundtjänst på info@uropenn.se.

Du kan även utnyttja din ångerrätt genom att använda Konsumentverkets standardformulär som finns längre ned under denna rubrik.

Vill du lämna tillbaka, reklamera eller byta varor köpta på uropenn.se kan du antingen skicka tillbaka varorna via posten eller vända dig till någon av våra butiker. Du som konsument står för eventuell fraktkostnad tillbaka.

När du lämnar tillbaka en vara i butik får du tillbaka kontanter och måste betala fakturan inom 14 dagar. Butikerna har ingen koppling till Klarnas system.

Använd gärna originalförpackningen när du returnerar en vara. Varan ska vara komplett. För att kunna ångra ditt köp får du använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den, vilket normalt är en gång. Du får självklart öppna produktförpackningen om det behövs för att undersöka varan. Ur&Penn har rätt att göra ett värdeminskningsavdrag om varorna kommer tillbaka i försämrat skick.

Vid frågor om ångerrätt, öppet köp och returer är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via mail till info@uropenn.se eller via telefon 08-506 66 414.

Klicka här för konsumentverkets ångerblankett

 

2. RETUR VIA BREV/PAKET

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott eller efterkrav. Om delar av en leverans lämnas tillbaka återbetalas ej fraktavgiften.
Glöm inte att skicka med en kopia på ditt orderkvitto, eller någon annan skriftlig information om ordernumret så vi vet vem returen kommer ifrån. 

Eftersom du själv ansvarar för att ditt paket kommer fram till oss rekommenderar vi att du skickar ditt paket spårbart. Borttappade paket som ej är spårbara ersätts inte av oss. 


3. ADRESS FÖR RETUR VIA BREV/PAKET

att:e-handeln
Ur&Penn
Box 934 
194 29 Upplands Väsby 

 

4. ÅTERBETALNINGSSKYLDIGHET

Om du utnyttjat din ångerrätt genom att skicka varorna till oss med posten, betalar vi tillbaka vad du har betalat snarast eller senast inom 14 dagar från den dag då vi tog emot returen. Om delar av en leverans returneras till oss återbetalas ej fraktavgiften.

 

5. BYTE I BUTIK

Du har möjligheten att byta eller lämna tillbaka din beställning eller delar av beställningen i någon av våra butiker. Tag med kopia på orderkvittot som du fick med din leverans. Om delar av en leverans lämnas tillbaka återbetalas ej fraktavgiften. När du lämnar tillbaka en vara i butik får du tillbaka kontanter och måste betala fakturan inom 14 dagar. Butikerna har ingen koppling till Klarnas system.

 

6. FEL VID LEVERANS

Om du fått en trasig eller felexpedierad vara, vänligen kontakta oss inom 14 dagar. Skicka ett mail till info@uropenn.se inom dessa 14 dagar, med information om felet, artikelnumret på varan det gäller och ordernummer så löser vi problemet!

 

7. FRAKTKOSTNAD

Vi tillämpar en enhetsfrakt på 29:- till 59:- per kolli, beroende på vikt och storlek.

Väljer du att få ditt paket levererat till en av våra butiker är frakten gratis.

8. LEVERANSMETOD

Vi använder oss av Posten som samarbetspartner. Varorna levereras normalt med brev (gäller små försändelser under 0,5 kg) eller med Postpaket.
När vi mottagit din beställning skickas automatiskt en bekräftelse via e-post med information om din beställning.

Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse/orderkvitto så att allt ser OK ut. Skulle det vara något du undrar över så kontakta vår kundservice. Det är bra om du sparar din orderbekräftelse för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundservice. När du kontaktar oss är det bra om du har ordernummer tillgängligt.

Vill du annullera eller ändra något i din order så ber vi dig att höra av dig till vår kundtjänst så snart som möjligt.

 

9. LEVERANSTID

En normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar efter det att vi har skickat din beställning, med reservation för att varan är slut på lagret. Beställningar som kommer in till oss innan kl. 10:00 kommer att skickas från oss samma dag, förutsatt att varan finns på lager. I samband med din beställning, redovisar vi estimerad leveransdatum baserat på vald leveransmetod.

 

10. REKLAMATIONSRÄTT

Vi tillämpar Konsumentköplagens reklamations rätt, vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i upp till 3 år. Vi följer även de riktlinjer som är uppsatta av Konsumentverket och vid en eventuell tvist följer vi alltid ARNs (Allmänna reklamationsnämnden) rekommendation.

För att nyttja reklamationsrätten kontaktas den butik där varan köpteseller via mail till kundtjänst på info@uropenn.se. Via kontakt via mail, vänligen bifoga ordernummer eller kvittonummer från köpetillfället och för eventuella reparationer av varan, samt en bild på varan. Reklamationen bör inkomma inom skälig tid från det att felet upptäcktes. I de fall Ur&Penn behöver andra uppgifter för vidare handläggning av ärendet, kommer du att meddelas om detta.

 

11. TILLÄMPLIG LAG OCH TVIST

Vi på Ur&Penn försöker alltid lösa tvister direkt med våra kunder. Om vi trots allt inte lyckas komma fram till en lösning har du som konsument möjlighet att kontakta en lokal alternativ tvistlösningsnmämnd för att framföra ditt klagomål. Ur&Penn har åtagit sig att följa beslut och rekommendationer från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) såsom alternativt tvistlösningsorgan. Du kan därmed kontakta ARN rörande ditt anspråk mot Ur&Penn AB.

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23, Stockholm
Sverige
http://www.arn.se

ARN är inkluderad i den nationella registret av godkända tvistlösningsnämnder enligt de krav som uppställs i enlighet med Europaparlamentets och rådets direktiv 2013/11/EU av den 21maj 2013 om alternativ tvistlösning vid konsumenttvister:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Ur&Penn AB
Almungevägen 2
194 51 UPPLANDS VÄSBY
Sverige
Organisationsnummer: 556438-6950
E-mail: info@uropenn.se

Klicka här för att komma till Europeiska kommissionens webbplats för tvistlösning på nätet.

 

12. BETALSÄTT

Du kan välja mellan att betala med kort, betala med faktura eller delbetala (Klarna Konto). För mer detaljer, läs punkt 9 och 10.

 

13. KLARNA FAKTURA

Om du väljer Klarna Faktura så får du din faktura skickad som pdf till den mailadress du angav när du genomförde ditt köp. När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Leverans av beställda varor sker endast till folkbokförd adress.
Här kan du läsa köp villkoren för Klarna Faktura

 

14. DELBETALNING MED KLARNA KONTO

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Leverans av beställda varor sker endast till folkbokförd adress.
Här kan du läsa köp villkoren för Klarna Konto

15. EJ UTHÄMTADE PAKET

Varor vilka levereras som paket till postens utlämningsställe aviseras med sms till din mobil och ligger kvar i två veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-.

 

 

15. AVTAL OCH BESTÄLLNING

 

När du handlar från www.uropenn.se, godkänner du de aktuella köpvillkoren. Detta innebär att du och Ur&Penn blir bundna av dessa villkor och som de var skrivna vid köptillfället. I de fall köpvillkoren uppdateras, akriveras den gamla versionen av Ur&Penn. Längst ner på denna sida kan du se när köpvillkoren senast uppdaterats. Om du vill ha mer information om hur köpvillkoren var skrivna vid ett specifikt datum, kontaktas Ur&Penns kundtjänst via mail till info@uropenn.se.

Vid beställning på www.uropenn.se, lägger du varan/varorna i kundkorgen. Sedan går du vidare till kassan genom att klicka på "Gå till kassan" i huvudmenyn. I kassan väljer du leveranssätt, leveransadress och till sist betalningssätt. Om du har fått en rabattkod som du vill använda, anger du även denna i kassan. För att ditt köp ska kunna slutföras, krävs att du har läst och godkänner Ur&Penns behandling av dina personuppgifter i enlighet med Ur&Penns personuppgiftspolicy. Innan du slutför köpet genom att klicka på "Slutför köp", ansvarar du som kund för att de uppgifter du angett i kassan stämmer. Om du efter slutfört köp, vill ändra någon av de uppgifter du angett, kontaktas Ur&Penns kundtjänst via mail till info@uropenn.se

 

Senast uppdaterad: 2018-10-17

Please wait...

Continue shopping
View cart & checkout
Continue shopping
View cart & checkout